Rabu, 18 November 2015

Adakah Anda bekerja dalam Tekanan

Adakah Anda bekerja dalam Tekanan

Tekanan boleh mengambil tol maut pada hati. Jika fungsi hati anda tidak seimbang, maka anda mungkin mengalami ketidakselesaan fizikal dalam bentuk gejala-gejala seperti kembung perut atau kembung, masalah kuku, dan gatal dan / atau mata merah, dan bagi wanita, sindrom prahaid dan gangguan haid. Jika hati itu terus menegaskan dari masa ke masa, keadaan ini boleh membawa kepada gangguan fungsi organ-organ yang lain utama, perut, buah pinggang, jantung, dan paru-paru.

Ia adalah penting untuk mencari cara yang sihat untuk menangani tekanan dalam hidup anda. Ia adalah penting untuk tidak menyerap tenaga negatif tekanan ke dalam sistem tenaga anda sendiri, tetapi mencari cara produktif untuk biarkan ia pergi. Jika anda tinggal dengan tekanan kronik, terutama dalam pekerjaan anda, berfikir dengan teliti tentang bagaimana anda boleh mengubah keadaan kesihatan merompak ini, dan jika anda tidak boleh, sama ada anda benar-benar bersedia untuk memberikan kesihatan anda dengan ganjaran gaji.

Perubatan Tradisional Cina mempunyai cara masa dihormati dan sangat berjaya untuk mengurangkan kemarahan: menghancurkan telur! sebenarnya, membeli sedozen telur (cara yang cukup murah untuk disewakan tekanan) dan menghancurkan mereka semua. Jika anda tinggal di sebuah apartmen, anda boleh membuang telur dinding mandi atau tab mandi. Percaya atau tidak, akta ini mudah boleh membantu anda dari segi fizikal dan emosi melegakan banyak kemarahan dan tekanan.

Melepaskan tenaga negatif boleh pasti membantu anda sembuh punca kepada beberapa masalah yang berkaitan dengan tekanan dan lain-lain; keputusan yang luar biasa. Acupuncture, Taiji, Yoga, dan meditasi, dan juga formula herba Cina klasik tertentu, boleh membantu melegakan tekanan. Pergerakan Wu Ming Meridian terapi adalah amat berkesan untuk membantu anda mengurangkan tekanan kronik dalam hidup anda. Lebih dari itu, mereka juga boleh membantu anda mengukuhkan sambungan rohani anda dengan Alam Semesta dan getaran cinta tanpa syarat.

Oleh kerana kehidupan yang sibuk orang pada masa sekarang, mereka sering bekerja lama, jam tekanan berisi, kadang-kadang lupa untuk berhenti untuk makan tengah hari. Ini menyebabkan badan untuk membelanjakan atau membakar Qi tambahan untuk aktiviti harian. Apabila ini berlaku, badan anda dipaksa untuk memanfaatkan Qi buah pinggang boleh ditukar ganti untuk menyimpan berterusan. Ini bukan satu keadaan yang baik kerana ia perlu berjalan bukan pada Qi tenaga perut dicas anda untuk mendapatkan sepanjang hari.

Tidak makan makanan yang sihat pada jangka masa yang tetap akan menyebabkan gangguan fungsi perut yang akhirnya boleh membawa kepada masalah pencernaan sistem terkemudian seperti alahan makanan, kembung selepas makan, dan berat badan. Sekali lagi, meneruskan tabiat yang tidak sihat ini boleh membawa kepada masalah pencernaan yang lebih serius apabila perut menjadi tidak dapat mengekstrak nutrisi dari perkara-perkara yang anda makan. Masalah fungsi perut itu sendiri atau masalah Qi genangan dalam meridian perut yang boleh mengganggu aliran yang sihat Qi melalui meridian perut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar