Rabu, 18 November 2015

Mempunyai Sesi Reiki dan Adakah ia Tidak Berfungsi?

Mempunyai Sesi Reiki dan Adakah ia Tidak Berfungsi?

Saya kadang-kadang mendengar orang mengatakan mereka mempunyai sesi Reiki dan ia tidak berjaya. Dan walaupun ia mungkin menjadi kes bahawa Reiki tidak apa-apa bagi orang yang, kadang-kadang ia adalah mudah soal perspektif. Biar saya menggambarkan dengan beberapa contoh.

"Mariam" datang berjumpa dengan saya untuk Reiki. Dia tidak berkata banyak dan jelas kelihatan tegang sebelum kita memulakan. Imbasan aura dia sebelum kita mula mendedahkan satu tenaga yang sangat terganggu. Aku memberikannya Reiki satu jam. Sebelum dia pergi, saya menjelaskan bahawa kadang-kadang orang merasa emosi atau ketidakselesaan sebagai tenaga terus mengimbangi semula untuk beberapa hari selepas itu dan ini sepatutnya berlaku, dengan hanya memeliharanya dan biarkan ia berlalu. Dia memberitahu saya kemudian bahawa selepas sesi itu, dia mempunyai krisis pemulihan untuk satu atau dua hari diikuti dengan tenang yang paling menakjubkan dia telah berpengalaman dalam tahun. Tenang ini berlangsung sepanjang bulan atau lebih. Mariam amat gembira dengan faedah rawatan Reiki beliau.

"Richard" menerima Reiki dari isterinya ketika dia dalam kesakitan. Lima minit selepas dia meletakkan tangan ke atasnya, sakit kepala berdenyut yang telah menjaga dia terjaga pada malam itu telah dilupakan sebagai Richard tertidur dan berdengkur bahagia jauh. Richard tidur dengan baik pada malam itu. Apabila dia bangun pada waktu pagi, ia berkata kepada isterinya bahawa dia merasakan apa-apa semasa rawatan dan ia tidak berjaya. Tetapi isterinya melihat dia tidur dan mendengar dia berdengkur, manakala sakit kepala beliau telah begitu buruk bahawa dia tidak dapat tidur!

Dua cerita. Dua pandangan. Adakah Reiki bekerja atau tidak? Dan kenapa keputusan merasa begitu berbeza?

Terdapat sebab-sebab tentu sebabnya:

The "Apex" kesan dalam penyembuhan tenaga. Ini adalah satu fenomena di mana orang yang lupa bagaimana buruk mereka telah merasakan dan sebagainya oleh itu tidak melihat perbezaan apabila mereka adalah lebih baik.
Cara yang halus di mana Reiki berfungsi. A pendatang baru untuk Reiki, walaupun mereka mempunyai sesi atau dua sebelum, dengan mudah boleh terlepas halus semula pengimbangan-the tenaga mereka bahawa Reiki boleh menghasilkan.
Jangkaan healee itu; sebagai contoh, jika seseorang yang dijangka menyaksikan lampu dan malaikat dan mereka tidak. Atau jika mereka menjangkakan sesi untuk membebaskan mereka daripada gejala lurus dari sini. Sudah tentu, itu berlaku juga, tetapi ia tidak adalah perkara biasa. Reiki pergi ke mana sahaja ia adalah yang paling diperlukan untuk kebaikan yang tertinggi. Jadi apa yang ia mungkin tidak apa yang kita mahu tetapi apa yang kita perlukan pada masa itu.
Saya harap ini membantu meletakkan minda anda berehat. Jika anda rasa Reiki tidak bekerja dan masih mempunyai keraguan selepas membaca ini, mungkin anda boleh cuba pengamal yang berbeza dan lihat jika yang membuat perbezaan untuk anda. Atau mungkin anda boleh menempah kelas Reiki dan meneroka lebih mendalam bagaimana anda boleh menyembuhkan diri sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar