Rabu, 18 November 2015

Aloe Vera - Untuk Perut Cool!

Aloe Vera - Untuk Perut Cool!

Aloe vera adalah tumbuhan perubatan yang biasa dilihat di negara-negara dengan keadaan iklim kering dan tandus. Ia kelihatan lebih kurang seperti tumbuhan kaktus dengan daun tebal. Pulpa yang keluar dari daun mempunyai nilai yang paling perubatan. Ia boleh diambil sebagai jus atau dalam pelbagai bentuk diproses lain. Ia telah menjadi salah satu bahan yang paling penting dalam produk kosmetik seperti membuat, melembapkan, krim, losyen dan lain-lain.

Lidah buaya dikenali dengan penawar yang sempurna untuk penyakit usus yang berkaitan. Aloe mucilaginous Polisakarida, molekul pulpa mempunyai nilai perubatan yang tinggi yang menyembuhkan penyakit tersebut. Ia bertindak sebagai agen anti-radang. Ia boleh digunakan dalam rawatan pencegahan ulser kolitis.

Masalah pencernaan seperti sakit perut, buang air besar tidak teratur, masalah pencernaan, sembelit dan lain-lain boleh diubati menggunakan jus tumbuhan ini. Ia berfungsi dengan excreting semua bahan-bahan yang tidak diingini dan beracun yang kekal sebagai sisa di dalam perut. Ini sisa menyebabkan kekurangan nutrien penting, kehilangan tenaga dan masalah usus lain. Ini meyakinkan penghadaman yang lebih baik.

Satu penyakit yang dipanggil penyakit Crohn di mana tanda-tanda yang sakit di bahagian abdomen, penurunan mendadak berat badan, muntah-muntah, masalah kulit, artritis, bengkak dan lain-lain mata juga boleh diubati menggunakan ekstrak. Ia adalah disebabkan oleh keradangan usus atau mana-mana bahagian sistem penghadaman kerana imuniti kurang. Bahagian yang paling terjejas adalah 'usus kecil' usus kecil. Ekstrak dalam bentuk gel boleh mengurangkan keradangan yang disebabkan oleh Ulcerative colitis.

Lidah buaya juga digunakan untuk mengekalkan tahap asid perut seimbang. Ia menyediakan sensasi penyejukan dalam perut. Ia mengurangkan risiko yang disebabkan oleh bahan-bahan toksik dengan menjadikan mereka tidak aktif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar