Rabu, 18 November 2015

Manfaat dan Kelemahan daripada Kafein

Manfaat dan Kelemahan daripada Kafein

Saya digunakan untuk memerlukan kafein setiap pagi sebelum saya cukup terjaga untuk berbuat apa-apa. Saya tahu lebih baik daripada cuba untuk memandu tanpa ia, saya pasti saya akan mendapat ke dalam kemalangan. Saya tidak bersendirian dalam itu, ramai orang merasakan keperluan ini "pick-me-up" dadah. Terdapat sebenarnya adalah beberapa faedah kepada kafein, apabila ia digunakan dengan betul.

Meningkatkan Sesetengah Ubat-ubatan: Jika anda membaca bahan-bahan dalam beberapa botol aspirin, anda akan melihat bahawa terdapat kafein dalam produk juga. Ini kerana mencampurkan kedua-dua meningkatkan kuasa ubat. Terdapat contoh lain di mana ini adalah benar juga.

Membersihkan Minda: Ia bukan imaginasi anda, bahawa secawan kopi atau segelas soda pop boleh membantu membersihkan fikiran anda. Ia mencetuskan melawan atau penerbangan sambutan, yang boleh memberi fikiran anda rangsangan yang ia perlukan. Ia juga akan membantu anda bangun pada waktu pagi.

Tenaga: Adakah anda seorang peminat minuman tenaga / Bar? Jika anda membaca senarai ramuan, anda akan melihat ia disenaraikan dengan jelas. Ini juga boleh mencatatkan untuk melawan atau penerbangan sambutan.

Berat Badan: Bahan ini menyebabkan metabolisme anda untuk pergi ke overdrive, bermakna hanya bernafas akan membakar lebih banyak kalori. Tidak semua produk penurunan berat badan membendungnya, tetapi kebanyakan lakukan.

Ini plus datang dengan beberapa kemudaratan. Ia sentiasa terbaik untuk melihat kedua-dua belah produk seperti ini sebelum membuat keputusan jika ia adalah sesuai untuk anda. Jika anda mendapati bahawa kelemahan tidak ditenggelami oleh manfaat, anda mungkin mahu untuk mengelakkan ia.

Visi kabur: Jika anda melakukan banyak menutup kerja, seperti menggunakan mikroskop, anda mungkin mendapati sukar untuk memberi tumpuan mata anda. Hal ini juga berlaku bagi pengeluaran kafein ... satu gejala termasuk kesukaran dengar.

Sakit dada: Walaupun kajian semasa menunjukkan bahawa ia bukan satu punca masalah jantung, mereka yang mempunyai masalah jantung mungkin mempunyai sakit dada selepas mengambilnya. Tanya doktor anda jika ia adalah selamat untuk anda menggunakan produk yang mengandungi ia.

Tekanan Darah Tinggi: Produk ini akan meningkatkan tekanan darah, walaupun anda adalah yang paling sihat di jabatan itu. Jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, anda mungkin mahu mengelakkan seberapa banyak yang mungkin.

Perasaan gelisah: Ini adalah jenis yang berkaitan dengan isu tenaga. Jika cukup dimakan, anda mungkin merasa gelisah; tidak boleh duduk diam atau memberi tumpuan kepada apa yang anda lakukan. Terdapat garis yang halus antara kafein cukup untuk memberi tumpuan dan begitu banyak yang anda tidak boleh berbuat demikian. Ini juga boleh diperluaskan kepada gegaran fizikal, terutamanya tangan.

Masalah pemakanan: Adakah anda mengambil vitamin harian anda dengan kopi anda? Jika ya, anda kehilangan enam puluh peratus daripada nilai pemakanan. Salah satu sebabnya ialah kesan diuretik; mereka dikeluarkan sebelum badan anda mempunyai peluang untuk menggunakannya.

Jika anda memutuskan untuk berhenti menggunakan kafein, ia adalah yang terbaik berkurangan perlahan-lahan. Pemberhentian mendadak boleh menyebabkan banyak kesakitan. Sakit kepala yang teruk, penglihatan kabur, cepat marah dan juga tidak dapat tidur boleh menjadi akibat. Jika anda tidak pasti bagaimana untuk terkeluar bahan dengan selamat, berjumpa doktor anda. Dia boleh membantu anda memahami pelan yang terbaik untuk berhenti menggunakannya dan menyelesaikan sebab anda menggunakannya di tempat pertama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar