Rabu, 18 November 2015

Bagaimana untuk Dapatkan Lebih Tinggi Sememangnya Dengan Diet Sihat - Tips Peliknya Berkesan Anda Mesti Baca

Bagaimana untuk Dapatkan Lebih Tinggi Sememangnya Dengan Diet Sihat - Tips Peliknya Berkesan Anda Mesti Baca

Apabila anda mencari "Bagaimana untuk mendapatkan lebih tinggi secara semula jadi", perkara pertama yang biasanya menyerang di fikiran anda, adalah "Yang Foods?" Pengambilan diet yang seimbang dan setelah mereka ditambah dengan senaman dan postur yang betul akan membolehkan anda untuk mendapatkan lebih tinggi secara semula jadi walaupun selepas akil baligh. Artikel ini akan menjelaskan beberapa konsep untuk pemakanan sihat, bukan sahaja untuk menggalakkan kesejahteraan tetapi juga untuk membantu inci tambahan untuk ketinggian anda.

1. Menghormati dan mengambil perhatian terhadap bila dan berapa kali sehari anda makan. Ikut jadual yang sama pasti akan membantu anda dalam mendapatkan yang lebih tinggi.

2. Pastikan bahawa pelan diet anda harus terdiri daripada semua ciri-ciri yang penting dalam diet yang seimbang seperti tidak melangkau waktu makan anda, mempunyai makanan anda pada masa dan mengunyah makanan dengan betul adalah bantuan hebat mengenai cara untuk mendapatkan lebih tinggi secara semula jadi.

3. Ambil perhatian bahawa diet kaya protein adalah penting untuk pertumbuhan tulang. Protein adalah komponen utama banyak hormon yang boleh meningkatkan pertumbuhan anda.

4. Lemak dan karbohidrat menghalang jumlah hormon pertumbuhan dihasilkan dan harus mengelakkan sebanyak mungkin. Juga Menjauhkan diri daripada perkara yang manis, diproses dan makanan secara kimia diubah kerana ini membuat anda lebih besar dalam saiz dan bukannya membesar.

5. Pastikan anda mengambil cukup zink mineral. Mineral ini membantu untuk merangsang hormon pertumbuhan, menambah kepada kemungkinan mendapatkan lebih tinggi. Zink didapati dalam kebanyakan daging, telur, makanan laut dan produk gandum.

6. Jika anda berminat untuk mendapatkan lebih tinggi, maka makanan yang kaya dengan kalsium dan besi adalah yang paling mungkin untuk memberi manfaat kepada proses pertumbuhan dan merupakan salah satu cara yang terbaik bagaimana untuk mendapatkan lebih tinggi secara semula jadi. Vitamin D dan C membolehkan badan anda untuk menyerap kalsium dan besi masing-masing oleh itu anda mesti menggabungkan mineral ini dengan ada vitamin pelengkap.

7. Menjauhkan diri daripada makanan bergoreng dan berminyak yang cenderung untuk membuat anda menambah berat badan dan kelihatan lebih pendek. Meningkatkan berat tidak hanya membuat anda kelihatan lebih pendek tetapi banyak kali benar-benar tidak membuat anda mengecut kerana ia memampatkan tulang belakang anda.

8. Anda juga perlu membuat ia satu tabiat untuk minum banyak air kerana ia akan membantu anda untuk meningkatkan ketinggian dengan menggalakkan pertumbuhan otot. Air juga merupakan pemangkin penting nutrien makanan, dan membantu dalam meningkatkan metabolisme.

9. sekeping terakhir nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan lebih tinggi secara semula jadi adalah untuk mengelakkan tabiat yang tidak sihat seperti merokok dan minum yang boleh menyebabkan menghalang pertumbuhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar