Rabu, 18 November 2015

Homeopati Untuk Hari Masalah Day!

Homeopati Untuk Hari Masalah Day!

Tidak terlepas daripada kesilapan manusia dan kita semua melakukan banyak kesilapan di hari kami kepada kehidupan hari, hasil yang adalah tubuh badan dan ketidakselesaan mental yang kita mungkin hadapi. Tiap-tiap orang adalah pengarang kesihatannya, berkata sebagai betul. Begitu juga setiap orang boleh menjadi penjagaan pengambil tubuhnya sendiri dan kesihatan dengan ubat-ubatan homeopati yang sederhana. Ya, homeopati boleh selalu dianggap sebagai mod utama terapi untuk masalah yang lebih kecil di rumah. Sudah tentu kita perlu tahu tentang falsafah dan prinsip sebelum seseorang mula menetapkan walaupun ahli keluarga dan lain-lain homeopati.

Tetapi dengan amalan dan bacaan yang mendalam bahan homeopati medica, satu dengan selamat boleh menggunakan ubat-ubatan homeopati, terutamanya semasa dalam perjalanan, pada waktu malam apabila bantuan doktor tidak boleh dicari, dan lain-lain Ini adalah jelas benar dalam kes masalah kecil. Bagi orang-orang yang utama, ia adalah lebih baik untuk berjumpa dengan doktor secepat mungkin.

Berikut adalah beberapa masalah yang mana anda boleh membantu yourself-

(1) luka kecil dan bruises-

· Calendula- Untuk luka-luka kecil dan lebam ubat ini disediakan daripada Marigold adalah benar-benar agen penyembuhan yang kuat. Beri dos tunggal dalaman dan anda juga boleh pergi untuk permohonan tempatan dalam kes potong. Jika anda menggunakan berwarna, pastikan anda mencairkan dengan air sebelum menggunakan dalam negara.

· Arnica- Untuk luka dan lebam di mana tamparan dalaman adalah yang terkenal dengan kesakitan bahagian; Arnica Montana merupakan penyelesaian yang mendahului senarai. Arnica adalah ubat yang sangat kuat juga untuk menghentikan pendarahan yang berlebihan dan mencegah hematoma dalam kes biasa hingga kecederaan kepala yang sederhana juga. Dalam mana-mana kecederaan kepala, Arnica adalah ubat asas yang perlu diberikan dalam potensi yang tinggi sejauh yang mungkin, untuk mengelakkan komplikasi masa depan.

· Ruta- untuk keseleo, ini adalah ubat yang hendak fikir selepas Arnica. Pergelangan tangan dan buku lali terseliuh atas senarai, bersama-sama dengan kesakitan lebam sakit.

· Rhus tox- Ini adalah salah satu ubat yang paling kerap dinyatakan untuk keseleo secara tiba-tiba kerana sampai untuk objek tinggi atau mengangkat berat berat. Satu juga perlu membezakan antara Bellis perennis sementara merawat terseliuh kerana mengangkat berat berat. Kesakitan pelvis kerana mengangkat berat berat pergi lebih memihak kepada Bellis perennis.

(2) problems- mata Minor

· Euphrasia- konjunktivitis ringan atau sederhana yang berasa lebih baik dalam panggilan terbuka untuk Euphrasia.Bland coryza (sejuk) dan lachrymation menusuk hidung (membakar tahi mata) adalah tanda-tanda utama.

· Blow Symphytum- dengan bola mata yang membawa kepada mata hitam adalah gejala utama Symphytum. Anda akan melihat perubahan positif dalam dos tunggal terlalu cepat.

· Ruta- Keletihan Mata dengan sakit kepala dan mata panas menyakitkan kerana membaca cetakan halus atau jahit, dan lain-lain panggilan untuk Ruta. Sensasi lebam dan keletihan mata perlu diberi perhatian. Membezakan antara Argentum Nitricum walaupun. Ruta diburukkan lagi dari sejuk, manakala Argentum teruk dengan kehangatan, supaya anda mempunyai titik untuk membezakan.

(3) dysmenorrhea- tdk teratur

· Mag phos- Ini adalah Ketua ubat sejauh kesakitan semata-mata di dalam abdomen yang bersangkutan. Untuk kelegaan segera, anda juga boleh cuba Mag phos 12x, tablet, larut dalam air suam. Anda boleh meningkatkan potensi jika pasti similimum itu. 'Gadis itu selekoh ke hadapan untuk menekan abdomen untuk berasa lebih baik' adalah Mag phos.

· Viburnum opulus- Ini adalah salah satu ubat yang jarang berfikir tetapi kerap dinyatakan bagi permulaan secara tiba-tiba senggugut tdk teratur. Haid menyakitkan sangat kikir dengan sakit crampy berlari ke paha ditunjukkan VIB op.

· Belladona- Tiba-tiba meningkat dan mengurangkan sakit pergi memihak kepada belladona. Panas, menyakitkan hati, pendarahan merah dan sedalam-dalamnya terang adalah ciri.

(Ingat bahawa ubat-ubatan ini ditunjukkan untuk Ketajaman gejala. Untuk melawan kecenderungan untuk senggugut dan ketidakseimbangan hormon, seseorang perlu mendapatkan nasihat pakar homeopati dan rawatan perlembagaan)

(4) Colds-

· Sabadilla- Apabila gejala akut dan bersin adalah mendalam, Sabadilla adalah pilihan ubat. Menunaikan hidung berair dan sedalam-dalamnya adalah ciri.

· Weathers Dulcamara- Windy dan hujan yang membawa kepada coryza boleh meminta Dulcamara. Kekeringan membran mukus hidung walaupun mempunyai selsema adalah ciri. Ingin menutup hidung untuk memastikan ia panas!

· Belladona- Apabila gejala akut selepas penyetempatan, belladona boleh ditunjukkan. Orang yang berjalan dalam hujan atau cuaca sejuk dan menangkap sejuk dengan kekeringan tekak gatal pada hari berikutnya; Belladona adalah ubat banyak masa. Sakit kepala dan feverishness dikaitkan dengan selsema dan tiba-tiba gejala adalah untuk diambil perhatian.

· Hepar sulph- Biasanya dinyatakan selepas 2 hingga 3 hari bermula selsema dan batuk. Rawness tekak juga Ketua gejala yang mendapat menjadi bertambah buruk akibat kurangnya sejuk. Hanya satu dos bertindak sebagai anti-infectant dalam kebanyakan kes.

(5) Cough-

· Spongia- batuk menjengkelkan Kering dengan panggilan sesak nafas untuk Spongia. Gangguan malam perlu dipertimbangkan dan memberi hanya satu dos.

· Ipecac- Jika ada pengeluaran kahak dengan batuk menjengkelkan dengan lidah bersih tetapi perasaan memualkan, Ipecac boleh membantu.

· Antim tart- Pada kanak-kanak di mana terdapat kesesakan dada dengan peluh berlebihan dan masam gangguan makanan, Antim tar adalah membantu. Terutamanya apabila kanak-kanak itu mendapat batuk selepas memakan buah limau masam, Antim tar adalah ubat yang dalam banyak kes. Jika dada adalah memburukkan wheezy dan sejuk, ars Antim boleh fikir.

· Drosera- Berlebihan menjengkelkan batuk yang berakhir dengan muntah-muntah mungkin perlu Drosera. Ia adalah ubat yang sangat mujarab ditunjukkan walaupun dalam batuk kokol. Beri hanya satu dos dalam 30C potensi dan melihat keputusan yang menakjubkan dinyatakan.

(6) Constipation-

· Nux vomica- perut buncit selepas makan dengan desakan tidak berkesan untuk najis memerlukan Nux Vomica. Pesakit mahu pergi untuk najis recurrently tanpa rasa memuaskan selepas panggilan membuang air besar untuk Nux. Mungkin dikaitkan hyperacidity tanpa muntah sebenar.

· Najis yang keras Bryonia- Kering mutlak tanpa keinginan untuk najis memerlukan Bryonia. Assiciated kehausan yang berlebihan.

· Magnesium mur- Sembelit di kalangan bayi dan kanak-kanak. Knotty najis hanya sedikit pada kanak-kanak semasa panggilan gigi untuk Mag mur.

· Plumbum- Sekiranya dipertimbangkan dalam kronik sembelit. Keras, berketul-ketul, najis hitam dengan kekejangan dubur. Perasaan sempit di dubur memerlukan Plumbum.

(7) Diarrhea-

· Nux vom- Ia mungkin mengejutkan untuk pemula dalam homeopati yang Nux Vomica adalah salah satu ubat ketua untuk kedua-dua sembelit dan cirit-birit. Gejala prinsip adalah desakan yang tidak memuaskan kepada najis. Dan apabila gejala ini sangat, ubat ini boleh digunakan untuk kedua-dua masalah tersebut.

· Aloe soc- najis berair selepas penggunaan bir dan mereka begitu paksa diluluskan pada masa-masa berlalu tanpa notis.

· Pulsatilla- Rich makanan berlemak menyebabkan cirit-birit dengan gegaran dalam panggilan abdomen untuk Pulsatilla. Buah-buahan memburukkan semasa cirit-birit atau mereka boleh menjadi punca. Najis warna pelbagai.

· Chamomilla- Esecially ditunjukkan pada kanak-kanak apabila kanak-kanak mempunyai terlalu menyakitkan hati, kehijauan, najis berair dengan kesakitan crampy dalam abdomen. Cepat marah Extreme mesti mencari sebelum menetapkan.

· Diarrheas Croton tig- musim panas dengan loya dan najis kuning paksa memerlukan Croton tig. Lebih baik untuk mengambil air panas adalah petunjuk prinsip.

· Podophyllum- meleleh najis berair dengan sujud mungkin perlu Podophyllum. Semasa gigi terlalu ia adalah ditunjukkan apabila tiada dua najis adalah sama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar