Rabu, 18 November 2015

Dua Sinusitis Berkesan Pemulihan

Dua Sinusitis Berkesan Pemulihan

Sinusitis merujuk kepada bengkak lapisan dalam sinus seseorang individu. Sinus adalah jurang atau ruang di antara tulang muka dan ia adalah di mana cecair yang disebut sebagai lendir yang longkang ke dalam hidung. Sinusitis adalah biasa sedikit untuk semua orang. Apabila anda mengalami ia, anda mungkin merasa sejuk, dengan hidung berair dan sakit kepala membimbangkan. Bagi kebanyakan individu, keadaan ini hanya sementara dan ia dengan mudah boleh dihapuskan dengan ubat resdung yang berkesan. Jika tanda-tanda yang tidak jelas dengan mudah, ubat-ubatan maka hak yang diperlukan.

Artikel ini hanya akan menangani dua ubat resdung yang berkesan untuk membantu menghilangkan resdung. Yang pertama adalah melalui ubat-ubatan homeopati dan yang kedua ialah melalui perundingan doktor dan pengambilan ubat-ubatan yang ditetapkan. Kedua-dua cara mempunyai manfaat mereka sendiri dan kedua-duanya boleh membantu dalam mengurangkan keradangan sinus.

Untuk mengelakkan diri anda daripada mengalir, minum air yang secukupnya setiap hari atau cecair seperti air dan menghidratkan minuman. Minuman menghidratkan boleh menjadi jus buah-buahan, teh halia atau teh panas dengan lemon. Mandi berwap panas juga boleh bekerja atau menyedut wap air suam 2-4 kali setiap hari. Untuk melegakan tambahan, anda juga boleh menambah beberapa persediaan mentholated kepada air, vaporizer, atau lembangan beruap air untuk mandi. Ubat-ubatan ini sinusitis hanya boleh dilakukan di rumah dan ia tidak akan kos anda terlalu banyak.

Jika terdapat remedi rumah mudah, terdapat juga cara-cara moden untuk merawat resdung dengan menggunakan ubat-ubatan. Walau bagaimanapun, tidak langsung cuba menggunakan ubat-ubatan tanpa terlebih dahulu berunding dengan doktor. Tidak semua ubat resdung boleh menjadi baik untuk anda, jadi nasihat doktor adalah perlu bagi dia boleh membuat diagnosis terlebih dahulu sebelum dia boleh ditetapkan apa ubat-ubatan yang baik untuk anda. Yang akan selamat dan lebih baik untuk anda boleh dipandu dengan betul. Semburan masin hidung dan Neti-periuk yang popular digunakan ubat resdung. Tambahan pula, expectorants juga meningkatkan rembesan mukus dan perparitan. NSAIDS, aspirin dan acetaminophen adalah baik untuk mengurangkan rasa sakit yang disebabkan oleh resdung.

Menggunakan orang-orang ubat yang dinyatakan di atas tidak boleh menjadi yang berkesan jika anda melakukannya dengan betul atau anda tidak mengikut peraturan untuk dos yang betul. Bagi sesetengah orang, ubat-ubatan ini masih kedua berbanding ubat resdung di rumah sebenar. Teknik rawatan di rumah adalah cara yang terbaik untuk mendapatkan bantuan daripada episod resdung. Walau bagaimanapun, kita tidak boleh benar-benar mengatakan yang mana satu mereka adalah benar-benar yang terbaik tetapi satu perkara yang kita harus ingat ialah kita perlu untuk mendapatkan bantuan profesional sebelum mengambil atau cuba apa-apa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar