Rabu, 18 November 2015

Homeopati - Proses Rawatan Baru

Homeopati - Proses Rawatan Baru

Salah satu cabang yang paling popular perubatan alternatif adalah Homeopati. Ia dianggap sebagai sains kontemporari rawatan yang menyembuhkan dari dalam. The 'Homios' istilah yang bermakna sama dan 'Pathos' bermaksud penderitaan telah menjadi terbitan daripada bahasa Yunani purba. Sebagai alternatif tertua perubatan, ia berasal di negara ini jauh tercampak Jerman, hampir 207 tahun yang lalu.

Beberapa ubat-ubatan homeopati yang telah dibuat dengan ekstrak tumbuhan adalah kuinina, Belladonna dan sebagainya. Ubat-ubatan homeopati adalah hasil yang sangat berkesan bijak dan telah dituntut setakat ini sebagai cara paling selamat ubat-ubatan alternatif. Ia adalah hakikat bahawa ubat-ubatan sintetik atau Allopath mempunyai beberapa kesan sampingan tetapi dengan homeopati, risiko adalah minimum terbukti. Ini adalah kerana hakikat bahawa bahan-bahan utama dalam homeopati digunakan dalam perkadaran yang kecil yang menghapuskan peluang apa-apa kesan sampingan.

Peranan utama seorang pengamal homeopati termasuk menganalisis kes yang lengkap pesakit, bersama-sama dengan mencatatkan turun dan juga memahami sejarah dan butir-butir gejala. Kemudian dia bekerja ke arah memilih program rawatan yang sesuai untuk pesakit yang akan sesuai dengan yang terbaik. Kadang-kadang kita boleh menemui beberapa kes di mana gejala atau penyakit tertentu muncul dengan penggunaan proses ubat ini. Tetapi ini adalah apa-apa tetapi tindak balas awal daripada ubat-ubatan homeopati dan walaupun dianggap sebagai langkah pertama ke arah kejayaan. Secara keseluruhannya, ubat-ubatan dan juga prinsip-prinsip homeopati mungkin satu kaedah rawatan yang terbaik seseorang boleh meminta.

Prinsip-prinsip di mana kerja-kerja homeopati adalah seperti berikut: -

• Setiap rawatan homeopati bermula dengan reaksi sedikit tetapi tidak bimbang ini adalah bahagian yang sangat penting daripada proses dan bahkan dipandang oleh pengamal sebagai tanda positif.
• Homeopati tidak mengambil apa-apa untuk diberikan. Dalam usaha untuk mencapai keputusan yang dikehendaki, pakar homeopati mengkaji gejala penyakit bersama-sama dengan sejarah perubatan pesakit berkenaan.
• Semua prosedur rawatan homeopati direka unik untuk individu.
• Tanda-tanda yang sama dengan tindak balas ubat yang berbeza juga dilihat dalam rawatan homeopati.
• Tujuan utama sistem ubat alternatif ini adalah untuk mengambil penyakit ini dari akar yang sangat. Menghalang atau mengawal penyakit ini tidak disokong oleh homeopati.
• Homeopaths juga meletakkan penekanan khas kepada diet pesakit. Di bawah prosedur rawatan, pengambilan kopi, bawang mentah, kapur barus dan lain-lain telah terhad. Kesan ubat-ubatan homeopati mendapat asyik dengan lidah anda secara langsung.
Sekarang datang hukum homeopati: -
• undang-undang- Serupa Sebagai undang-undang teras homeopati, ini mengatakan bahawa proses rawatan untuk pesakit berbeza mempunyai untuk berbeza atau individu. Komposisi ubat untuk dua orang mempunyai isu-isu kesihatan yang serupa boleh serupa. Perkara ini pada fakta bahawa untuk gejala yang sama antara dua orang, reaksi yang sangat mungkin berbeza.
• Penyembuhan dengan medicine- tunggal Tidak seperti lain-lain bentuk Allopath atau sistem ubat sintetik, pakar homeopati menetapkan pesakit pada satu masa dengan hanya ubat tunggal. Ini bermakna seseorang itu tidak perlu mengambil beberapa ubat-ubatan pada satu masa. Lebih-lebih lagi, perlembagaan pesakit menentukan kekuatan dan dos ubat-ubatan homeopati.
• Kurangnya dosage- Dalam kes homeopati, dos tunggal adalah mencukupi untuk mencapai keputusan yang dikehendaki akan tanda-tanda penyakit. Ini kerana ubat-ubatan ini adalah sangat pekat dan kuat dalam bentuk mentah. Jadi ubat homeopati sentiasa dicairkan dengan etil atau dengan air sebelum menetapkan mereka kepada pesakit berkenaan.

Dalam ilmu homeopati, kesihatan bukan hanya dilihat sebagai ketiadaan penyakit dalam tubuh manusia tetapi sebaliknya kesihatan anda patut dijadikan luahan kesejahteraan dan daya hidup. Semakin ramai profesional perubatan di seluruh dunia sedang menyedari tentang kelemahan perubatan sintetik menyebabkan populariti homeopati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar