Rabu, 18 November 2015

Apabila ia lebih daripada malam tidur

Apabila ia lebih daripada malam tidur

Mempunyai malam tidur adalah satu kajian dalam kekecewaan. Fikiran anda boleh berpusing-pusing dengan perkara-perkara yang berlaku pada waktu siang atau perkara-perkara yang perlu anda lakukan esok. Anda tahu anda perlu tidur, tetapi mendapat otak anda untuk bekerja sama boleh menjadi sukar.

Kamu tidak keseorangan. Kira-kira dua pertiga daripada orang dewasa di Amerika Syarikat mengalami kanan bersama-sama dengan anda. Malah, empat puluh peratus daripada wanita dan tiga puluh peratus daripada wanita dalam satu kajian yang dilaporkan beberapa malam tidur seminggu. Itu banyak tidur dilucutkan orang.

Terdapat beberapa masalah keadaan ini boleh menyebabkan. Jelas sekali ia akan bermakna anda bosan, dan anda akan mempunyai masalah untuk menumpukan perhatian. Pemandu kurang tidur lebih cenderung untuk masuk ke dalam kemalangan berbanding pemandu rakan-rakan mereka yang mendapat tidur yang lena penuh itu.

Walaupun itu adalah cukup buruk, kajian menunjukkan insomnia yang boleh menyebabkan obesiti, kencing manis, penyakit jantung dan gangguan lain. Satu kajian yang dilakukan di Jepun menunjukkan bahawa wanita yang kerap mendapat kurang daripada tujuh jam setiap malam adalah lebih berkemungkinan untuk mendapat kanser payudara. Ini adalah beberapa masalah yang cukup jahat.

Jika anda mengesyaki insomnia, ia adalah idea yang baik untuk mempunyai kajian tidur dilakukan. Ini boleh membantu menentukan punca masalah ini, membuat rawatan lebih mudah. Terdapat juga banyak perkara yang boleh anda lakukan di rumah untuk meningkatkan peluang anda untuk berehat malam yang baik.

Apabila menemu duga pelanggan mengenai topik ini, soalan pertama yang saya tanya ialah berapa banyak kafein pelanggan menggunakan. Kopi, teh dan beberapa berkafein soda pop boleh mencuri kemampuan anda untuk tidur. Jika anda perlu mengambil mereka, mengehadkan jumlah dan singgah 02:00 atau lebih awal supaya badan anda boleh turun dari tinggi kafein.

Terdapat cara lain kafein boleh dimakan. Produk penurunan berat badan dan minuman tenaga / Bar sering sesak sepenuhnya. Baca label sebelum menggunakan mereka, dan mengikuti peraturan yang sama seperti di atas untuk minuman berkafein.

Makan terlalu dekat dengan waktu tidur boleh menjadi masalah lain. Susu setiap malam dan kuki tidak masalah besar, tetapi makan berat betul sebelum tidur adalah cerita lain sama sekali. Tidur melambatkan pencernaan sangat, supaya anda meminta badan anda untuk meletakkan pegangan dalam proses semula jadi ini, dan ia mungkin tidak dapat berbuat demikian.

Walaupun mendapat banyak senaman adalah penting untuk mendapatkan kuota setiap malam anda zees, ini lewat petang / malam boleh lakukan yang bertentangan dengan tepat. Ia adalah yang terbaik untuk tidak melaksanakan dalam tempoh empat jam masa yang anda harapkan untuk menghidupkan dalam.

Salah satu sebab mereka yang bekerja syif malam mempunyai masalah dengan rehat yang cukup ringan. Anda mungkin mempunyai masalah yang sama. Jam penggera digital, lampu pada pemain DVD dan lain-lain sumber cahaya boleh membuat anda terjaga atau membuat ia lebih sukar untuk anda jatuh ke dalam tidur yang mendalam. Membunuh lampu boleh menjadi cara yang mudah untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Adakah anda suka untuk menonton televisyen di tempat tidur? Bagaimana pula membaca? Ini boleh menyebabkan minda bawah sedar anda mempunyai kesukaran mengaitkan bilik anda dengan tidur. Ia adalah idea yang baik untuk menumpukan perhatian kepada anda yang digunakan untuk satu perkara ... tidur.

Jika anda masih mempunyai masalah pasti ada jalan penyelesaiannya. Selepas anda mempunyai diagnosis, ia akan lebih mudah untuk memilih yang mana untuk digunakan. Valerian adalah "pergi ke" herba untuk insomnia. Ia mengambil masa sepuluh hari hingga dua minggu sebelum anda melihat perubahan dalam tabiat anda, tetapi ia boleh menjadi berguna untuk insomnia yang sederhana. Ia berbau dahsyat, tetapi ia tidak dianggap adiktif.

Apabila bercakap dengan doktor anda, pastikan untuk menyatakan apa-apa ubat atau keadaan perubatan anda. Jika anda sudah menggunakan makanan tambahan, memberitahu doktor mengenai mereka juga. Beberapa ubat-ubatan herba mempunyai kesan sampingan dan interaksi herba / ubat, dan maklumat ini boleh menghalang anda daripada mengalami mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar